Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

zkręcenie stawu skokowego


Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

jestem zawodnikiem amatorskiej drużyny siatkówki. Ostatnio na turnieju miałem sporego pecha, nieszczęśliwie skoczyłem do bloku i skręciłem staw skokowy. Jak wygląda rehabilitacja po takich urazach? Jak długo powinienem powstrzymać się od gry w siatkówkę? Proszę o pomoc. Dodam, że uraz został zdiagnozowany jako skręcenie drugiego stopnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skręcenia II. stopnia, wiążące się z częściowym uszkodzeniem więzadeł, wymagają początkowego odciążenia kończyny, stabilizacji w łusce gipsowej, stabilizatorze lub ortezie przez 10-14 dni (niektórzy podają że leczenie trwa ok. 6 tygodni). Wskazana weryfikacja procesu gojenia w badaniu USG. Intensywna fizjoterapia i leki objawowe przyspieszają powrót do treningu, jednak nie wcześnie jak po 3-4 tygodniach. Jeżeli chodzi o fizjoterapię: W pierwszy etapie usprawniania , cwiczenia maja poprawic krążenie, działanie

przeciwbólowe, zwiekszenie zakresu ruchomosci.

W drugim etapie poprawa siły, elastycznosci stawu oraz ukształtowanie prawidłowej

stabilizacji.

W etapie trzecim pacjent wraca do aktywnosci fizycznej , sportu jaki wykonywał – cwiczenia

skierowane na techniki konkretnych dziedzin sportu.

Po urazie staw staje się bardziej podatny na kolejne skręcenia.Stosowanie odpowiedniego obuwia z ujęciem stawu skokowego oraz stabilizatorów profilaktycznych czy odpowiednich wkładek chroni przed przeciążeniami, wspomaga fizjologiczną stabilność, zapewniając jednocześnie prawidłową ruchomość w stawie skokowym. Pozdrawiam i życzę jak najszybszego wyzdrowienia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie