Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

Wypadek. Kto płaci za koszt leczenia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Miałem wypadek a raczej kolizje samochodowa. Gdzie przed wychamowaniem przed jadącym przedemna traktorem wpadłem w poślizg i uderzyłem w samochód jadący z naprzeciwka. Mi nic sie nie stalo ale osoba z drugiego samochodu trafiła na 4 dni do szpitala. Po tym wszystkim miałem mieć sprawe w sądzie ale okazało sie ze ze względu na to ze jest to kolizja gdzie osoba poszkodowana miała uszczerbek na zdrowiu do 7 dni skończyło sie na mandacie. Teraz sprawa zaczyna sie komplikować ponieważ osoba ta twierdzi że będzie miała z tego powodu 2 operacje i zastanawia mnie kto za to będzie płacił czy ja jako sprawca wypadku czy NFZ czy moze ubezpieczyciel samochodu. W samochodzie którym kierowałem było AC. Ja niestety jestem studentem i nie pracuje z tego tytułu nie posiadam żadnych zarobków przez co cięzko będzie mi pokryć koszty leczenia tej osoby.

 

Co w takiej sytuacji robić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Ci powinno trochę wyjaśnić :

 

Ubezpieczenia komunikacyjne dzielą się na dwie grupy: dobrowolne oraz obowiązkowe, czyli OC - ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu .

 

W Twoim przypadku jak rozumiem miałeś wykupione OC ?? tak więc w ramach ubezpieczenia OC wypłacane są pieniądze dla poszkodowanych w wypadkach, do których doszło z winy ubezpieczonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisze jeszcze jedno :

 

Zgodnie z obowiązującymi przepisami ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej jest przypisane do samochodu i bez względu na to kto kierował samochodem istnieje odpowiedzialność z polisy OC. Także w twoim przypadku poszkodowana osoba musi się zwrócić do TU gdzie było ubezpieczenie OC.

 

A jeszcze jedno to był Twój samochód na Ciebie ubezpieczony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach