Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

pracodawca nie zgłosił wypadku


adasko811
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W maju miałem wypadek przy pracy. Jestem kierowcą, wysiadając z samochodu wpadłem w dziurę ( brakowało w chodniku kostki "trelinek"). Upadłem a skutkiem tego upadku było skręcenie stawu skokowego. Wypadek ten został zgłoszony przełożonym, ale do dnia dzisiejszego nikt nie zgłosił go do bhp-wca. Dzwonie do firmy codziennie z zapytaniem czy sporządzili odpowiedni protokół i mimo iż minęło 14 dni ( czyli czas wyznaczony na zgłoszenie wypadku) wciąż nie udało mi się niczego załatwić. Co mogę zrobić w takim wypadku?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację, radek wprowadza cię w błąd. ale mówiąc szczerze nie wiem co z tą sprawą zrobić, postrasz inspekcją pracy, albo sam zgłoś do odpowiedniego nadzoru.

o odszkodowanie z zus jak najbardziej możesz się starać, pogadaj z pracodawcą a nie z sekretarkami które gówno się znają na rzeczy, za przeproszeniem. będą cię tak zwodzić niewiadomo ile. TO ich obowiazek zrobic ten protokul

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adasko - nie wiem skad masz takie informacje, ze nie mozesz sam zglosic??

 

Mozesz, a nawet w tej sytuacji MUSISZ.

Zloz zgloszenie w seketariacie, PISEMNE a na kopii zażądaj potwierdzenia odebrania (z datą). Napisz tam, ze

 

w dniu..... o godz. ..........ulegles wypadkowi przy pracy podczas....... Swiadkiem zdarzenia byl...... W zwiazku z tym prosisz o przeprowadzenie postepowania powypadkowego i uznanie zdarzenia za wypadek przy pracy.

 

Od tej pory pracodawca bedzie mial 14 dni na ustakenie okolicznosci i przyczyn wypadku i sporzadzenie protokolu.

Dopiero majac protokol, w ktorym bedzie Twoj wypadek uznany za wypadek przy pracy i po zakonczonym leczeniu mozesz starac sie o odszkodowanie z ZUS. A jak to zrobic - przeczytaj moja dzisiejsza odpowiedz dla SKOCZKA.

Ponadto - zwroc uwage na to, zebys mial wyplacone 100% "chorobowego"!